Amenajarea gradinii

#gazon #sapat #gradina #dureri de spate #plivit

Cum sa te protejezi de durerile de spate in gradina

Gradinaritul este o pasiune care necesita multa munca, indiferent ca lucrezi la o flori . Afla cum sa te protejezi de durerile de spate rezultate in urma muncii in gradina.



Durerile musculare pot fi o consecinta neplacuta a muncii in gradina. Chiar daca nu ai mai avut pana acum probleme cu muschii sau cu spatele, este bine sa iei cateva masuri de precautie pentru gradinarit .


Ridicarea greutatilor


Cea mai importanta regula atunci cand ridici greutati este chiar bunul simt. Cand ai de-a face cu greutati foarte mari, riscul de accidentare este mare si trebuie sa apelezi la ajutor, fie la o alta persoana, fie la ajutor mecanic.

Atunci cand nu poti evita ridicarea unei greutati mari, indoaie-te din genunchi si din coapse, nu din mijloc, pentru a scadea riscul de accidente. Daca nu te mai apleci de la mijloc cand ridici greutati, scazi semnificativ riscul de dureri de spate ca efect al muncii in gradina.


Plivitul


Inlaturarea buruienilor este o activitate care necesita mult efort si iti poate afecta puternic spatele. Nu mai plivi stand in picioare daca vrei sa miscorezi riscul durerilor de spate.

Cea mai simpla cale de a-ti proteja spatele atunci cand iti plivesti gradina este folosirea unei galeti sau a unui scaunel pe care sa stai in timp ce smulgi buruienile.

Chiar si aceasta pozitie poate fi insa daunatoare cand este mentinuta timp indelungat. Nu te sfii sa te asezi in genunchi pe pamant pentru a plivi mai cu spor, fara sa-ti afectezi spatele.


Sapatul


Sapatul pamantului din gradina sau chiar inlaturarea zapezii cu o lopata iti tensioneaza muschii si poate provoca dureri de spate intense.

Foloseste-ti toata greutatea atunci cand manevrezi lopata pentru a preveni crearea unei tensiuni prea mari asupra coloanei vertebrale. Mentine-ti pozitia in directia in care este orientata si lopata si misca-ti tot corpul atunci cand o golesti pentru a preveni durerile de spate.


Golirea roabei


Ca si in cazul sapatului, cand golesti o roaba trebuie sa-ti folosesti toata greutatea daca vrei sa eviti solicitarea excesiva a unor muschi.

Pozitia corpului este foarte importanta: lasa-te pe vine si ridica roaba de dedesubt, cu palmele ridicate inspre manerele pe care le impingi. Ca si in cazul ridicarii greutatilor, este foarte important ca tensiunea miscarii sa cada pe genunchi si pe coapse, nu pe coloana vertebrala . Cand te-ai ridicat complet, mentine-ti spatele drept si impinge usor roaba in fata pentru a-i goli continutul.


Taierea gazonului


Taietorul de iarba electric poate fi o unealta folositoare si apreciata in gradina ta, dar poate fi si o sursa de dureri de spate, daca nu il folosesti corect.

Mentine un unghi constant si confortabil cu cotul si tine cont de legatura dintre miscarile bratelor si picioarelor si cele ale taietorului de iarba. Daca apuci taietorul cu o pozitie confortabila pentru incheietura mainii si un unghi cu cotul care nu iti provoaca tensiune in muschi, vei putea folosi coapsele si picioarele pentru sustinerea miscarii.
 

  •   2011-09-06
  •  
  •   comentarii

Articol scris de

Gabriel Branea

Vezi toate articolele

Articole din amenajarea-gradinii

Sfatul expertului

Cauta-ti perechea

Sfatul expertului

Acest site foloseste cookies. Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Afla mai multe detalii